C mint C-vitamin


C mint C-vitamin

vitamincletter

Sziasztok!

Magyarországon, a C-vitamin “hazájában” ki ne ismerné a C-vitamint? Szerintem ez az egyik olyan vitamn amiről mindenki hallott és ismeri. 0-99 éves korig mindenki tudja, hogy milyen fontos az egészségünk megőrzéséhez.

Becslések szerint a nagy felfedezések korában kétmillió tengerész halt meg a “tengerészek pestisében”, vagyis a skorbutban, mire rájöttek, hogy ezt a betegséget nem valami, hanem valaminek a hiánya okozza. Ez a hiány a C-vitamin hiány volt.

Az 1900-as évek elején a kutatók azért nevezték el C-vitaminnak, mert citrusféléből próbálták kivonni. Szent-Györgyi Albert úgy állította elő, hogy nem is tudott róla. A mellékvesék kutatása közben izolálta, majd később a paprikából vonta ki. Felfedezéséért 1937-ben Nóbel-díjat kapott. Másik elnevezése az aszkorbinsav, mely az anti-skorbut szóösszetételből ered.

A c-vitamin jótékony hatásai

Fokozza szervezetünkben az immunrendszer működését. Növeli a fehérvérsejtek számát melyek szembeszállnak a testünket megtámadó kórokozókkal.

Jelentősen csökkenti a meghűléses betegségek és a nátha tüneteit. Lerövidíti a gyógyulás idejét.

Antioxidáns hatásánál fogva véd a szervezetet fenyegető rákkeltő anyagok káros hatásától. Az aszkorbinsavnak kémiailag olyan a szervezete, hogy a rákkeltő anyagok szabadgyökeit megköti.

Részt vesz a csont-, a kollagén-, és a porcképzésben.

Támogatja a szervezetben a vas felszívódását és hasznosulását.

Természetes, enyhe hashajtó hatása van.

Védelmet nyújt a szürkehályog ellen is.

Csökkenti a vér koleszterin szintjét is, így jelentősen csökkenti a szívinfarktus és a szívkoszorúér-betegségek kockázatát.

Fokozza a sebgyógyulást, gyorsítja a kötőszövetek újraépülését.

Védelmet nyújt a stressz ellen.

Fontos tudnivalók

Az emberi szervezet képtelen az előállítására, ezért azt táplálékkal és táplálékkiegészítőkkel kell bevinnünk.

A C-vitamin vízben oldódik ezért néhány órával a bevétele után a fel nem használt mennyiség távozik a szervezetből, ezért van szükség a folyamatos pótlásra.

A gerinces állatok (kivéve a főemlősök) többsége képes a c-vitamint előállítani a saját szervezetében, ezért van az, hogy az embereknél sokkal ritkábban betegednek meg.

Az orvosok szerint a napi szükséges mennyiség 60 mg, de ez a nevetségesen alacsony mennyiség csak arra elég, hogy ne kapjunk skorbutot. Azt állítják, hogy a nagy mennyiségű c-vitamin bevitel vesekövet és egyéb problémákat okoz, de ezeket az állításokat a kutatások nem támasztják alá. Szóval nyugodtan szedjünk C-vitamint!

Arról, hogy mennyi az annyi, vagyis az ajánlott napi mennyiség, megoszlanak a vélemények, de felvilágosult kutatók abból indulnak, ki, hogy az állatok mennyit állítanak belőle elő. Állítólag egy kecske napi 15000 mg c-vitamint állít elő és ha neki ennyi kell ahhoz, hogy egészséges maradjon akkor az embernek sem kell félni a nagy mennyiségű c-vitamintól.

Pontos számokat nem akarok leírni, de azt elmondom, hogy Én és a férjem napi 3000 mg-ot fogyasztunk, a gyerekeknek pedig lekvár vagy folyékony vitaminkészítmény formájában juttatjuk be a szervezetébe. Természetesen a megfelelő mennyiségű zöldség és gyümölcs fogyasztása mellett, mert az is elengedhetetlen.

Magas C-vitamin tartalmú zöldségek, gyümölcsök

paprika, káposzta, brokkoli, petrezselyem

acerola, citrusfélék, ribizli, homoktövis, csipkebogyó, őszibarack, kivi

 

Hogy miért nem hirdetik, hogy ennyire fontos és egészséges?

Mert ha mindenki egészséges lenne, akkor nem lenne szükségünk gyógszerekre és a gyógyszergyártó cégek tönkremennének!!!

Érdemes ezen elgondolkodni!

 

Vitaminban gazdag szép napot kívánok!

 

Üdv: Vitaminanyu

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>