Egészséges csemegék ovisoknak


Egészséges csemegék ovisoknak

 

Ahhoz, hogy gyermekünk egészségesen fejlődjön szüksége van napi 5 étkezésre és megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztására.

Az 5 étkezés 3 fő étkezésből – reggeli, ebéd, vacsora – és két “mellék” étkezésből –  tízórai, uzsonna – áll.

Talán a 3 fő étkezéssel még nincs gond, de a másik kettő néha fejtörést okozhat.

Sok édesanyában felmerül a kérdés, hogy mit is adjon gyermekének, hogy változatos és ráadásul még egészséges is legyen.

Nem feltétlenül kell mindig a zöldség-gyümölcs kombinációban gondolkodni, mert abba is bele lehet unni. És nem várhatjuk el a gyerekektől, hogy brokkolit vagy zellert rágcsáljanak.

De akkor mit is adjunk a gyereknek, egészséges csemegeként, amit tízóraira vagy uzsonnára fogyaszthat?

 

ÖTLETEK – EGÉSZSÉGES CSEMEGÉK

 

Olajos magvak – dió, mogyoró, mandula, kesudió

 

Aszalt gyümölcsök – mazsola, szilva, barack, vörösáfonya stb.

 

Olajos magvak és aszalt gyümölcsök keveréke, például mogyoró mazsolával.

 

Alma és sajt – ez nálunk nagyon bevált. Az almát cikkekre vágom, a sajtot kockára és már fogyasztható is.

 

Műzli szelet – de itt nagyon fontos, hogy megnézzük a szénhidráttartalmát. Szerencsére már vannak olyan műzli szeletek amik csökkentett cukortartalommal készülnek. Érdemes összehasonlítani az egyes műzli szeleteket, megdöbbentőek a különbségek.

 

Gyömölcs chipsek – alma, banán, kókusz

 

Natúr joghurt – soha ne adjál gyermekednek kész gyümölcs joghurtot! Vegyél inkább natúrt és ízesítsd friss vagy aszalt gyümölcsökkel, magokkal, édesítő szerrel.

 

És ha néha van időd készíthetsz egészséges nasikat, édességeket Te magad is, például

 

Banános palacsinta – törj össze egy vagy két banánt adjál hozzá tojást és süsd meg palacsintaként

 

Zabpelyhes keksz – ehhez rengeteg receptet találsz a receptgyűjtő oldalakon, például ITT.

 

Az étkezések mellett fontos továbbá, hogy meglegyen a megfelelő napi folyadék mennyiség is, amit testsúlytól függően lehet megállapítani, mégpedig úgy hogy 10 kilogrammonként 1 liter. Ez legyen víz, frissen facsart gyümölcslé vagy tea, de cukor nélkül.

 

Vitaminban gazdag szép napot kívánok!

 

Üdv:

Vitaminanyu

Dósa Nikoletta

 

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>