Immunerősítő ásványi anyagok


IMMUNERŐSÍTŐ ÁSVÁNYI ANYAGOK

Szerencsére azt már nagyon sokan tudják, hogy a vitaminok nélkülözhetetlenek a szervezetünk egészséges működéséhez, a betegségek elkerüléséhez, de azt már kevesebben, hogy az ásványi anyagok is ugyanilyen fontosak. Nélkülük a vitaminok jótékony hatása sem érvényesülhet.

Az ásványi anyagok megfelelő mennyisége és aránya is elengedhetetlen a szervezet zavartalan működéséhez. Az ásványi anyagok előállítására testünk egyáltalán nem képes, ezért nekünk kell gondoskodni a megfelelő bevitelről. Ezek az ásványi elemek a szervezet 4-4,5 %-át teszik ki.

Vannak olyanok amik nagyobb mennyiségben vannak jelen, mint a Kalcium, Magnézium, Foszfor, Kálium, Kén, Nátrium, Vas. Míg mások kisebb mennyiségben, mint a Réz, Jód, Cink, Mangán, Kobalt, Fluor, Szelén.

732075_31269722

Az ásványi anyagok és vitaminok összefüggnek egymással, mindegyik számára nélkülözhetetlen a másik jelenléte. Péládul a D-vitamin nem épül be a csontokban Kalcium nélkül. A nátrium és kálium egyensúlya szükséges az idegek és izmok zavartalan működéséhez. A kalcium és foszfor együttese és megfelelő aránya kell a csontok és fogak növekedéséhez. És még sorolhatnám az összefüggéseket.

Egyszóval nem elég ha a vitaminok bevitelére figyelünk, az ásványi anyagokra is nagy hangsúlyt kell fektetni. Olyan vitaminkészítményt válasszunk gyermekünknek amiben megfelelő arányban és mennyiségben vannak a szükséges elemek.

A legfontosabb élelmiszerek, amiket naponta kellene fogyasztanunk: olajos magvak, főként a dió, tengeri halak, gabonafélék, belsőségek, mint például a máj, zöld színű zöldségek, például spenót és brokkoli, ezenkívül hüvelyesek, valamint tojás.

1108264_63445683

Nézzük melyek a legfontosabb nyomelemek és milyen mennyiségre van szüksége egy gyermek szervezetének:

Foszfor

A csontok és fogak normális szerkezetéhez elengedhetetlen. Szükséges a növekedéshez, gyógyuláshoz, az energiatermeléshez. A kalcium és foszfor aránya egészséges emberben 2:1. Ha felborul az egyensúly, csökken a fogak és csontok kalciumtartalma. Egy felnőttnek való napi adag 0,7 es 1,6 g között mozog.

Klór

Nélkülözhetetlen az emesztő folyadékból való sósav képzésében, segít a légzés váltásában, ugyancsak a nyál és a májváladék alkotója, serkenti a máj tisztító funkcióját és mozgásba hoz néhany enzimet.

Kalcium

Kalciumból található a legtöbb a szervezetben. A foszforral együtt felel az egészséges csontokért és fogakért. Magnéziummal együtt elengedhetetlen a szívműködéshez és vérkeringéshez, az idegek és izmok egészségéhez. D-vitamin nélkül a kalcium nemtud beépülni a csontokba és a fogakba. A legfőbb kalciumrablók a kólafélék, ezért aki sok kólát fogyaszt, biztosan tönkreteszi a csontrendszerét. Gyermekeknél a kalciumszükséglet két-háromszor meghaladja a felnőttekét, fönntartva 0,8 es 2 g/nap közötti egységet. 

Magnézium

Egyenlő részben megtalálható a csontokban és a puha szövetekben. Fontos a véredenyeknek, nemi szerveknek, izmoknak, idegeknek, anyagcserének. A gyerekek szükséglete kétszer-háromszor nagyobb, mint a felnőtteké, 0,25-0,3 g / nap.

Kálium

A káliumionok szabályozzák a szervezet vízegyensúlyát, továbbá a szívritmust. A nátrium és kálium egyensúlya szükséges az idegek és izmok zavartalan működéséhez. Segít a méreganyagok kiürítésében, az allergia tüneteinek enyhítésében. Javítja a szellemi teljesítményt, mivel oxigént juttat az agyba. Egy felnőttnek szüksége van 2-3 g káluimra naponta, a gyerekeké is hasonló.

Nátrium

Felelős a folyadékok egyensúlyban tartásában, fontos a véredényeknek, idegeknek és az anyagcserének. A nátruimhiány hatásai lehetnek: izomelgyengülés, anyagcserezavarok, az étvágy elvesztése, a szövetek száradása. Ez az elem megtalálható az összes természetes elelemben, és mert sűrűn van használva az élelmiszerek tartósítására, valamint a só fogyasztása elérte, hogy 2-3-szor meghaladja a napi szükségletet. 

Szelén

Részt vesz a szervezet komplex antioxidáns védelmi rendszerében. Része egy olyan enzimnek, ami a táplálék révén a szervezetbe kerülő méreganyagoktól véd. Képes közömbösíteni a káros hatású szabadgyököket. Lassítja a szervezet öregedését. A szelén hatását erősíti, ha E-vitaminnal együtt visszük be a szervezetbe, mert a két anyag szinergikus hatású.

Cink

Fontos szerepe van az anyagcsere-folyamatokban, az enzimrendszerek működésében, gyorsítja a sebgyógyulást, javítja a szellemi frissességet

Fluor

Segít a csontok és fogak képződésében. Ezért a fluor hiánya a fogak növekédésenek időszakában kapcsolatba hozható a későbbi fogszuvasodás hajlamával. A nagyobb fluorhiány egyenesen a csontok törékenységéhez vezet. A napi szükséglet kb. napi 1 mg-ra van becsülve.

Jód

Jelenléte fontos az anyagcserében, izomzatban, a gyógyulás időszakában, de főleg a pajzssmirigyek működésében. Jód hiányában lassul a szellemi tevékenység, romlik a memória, nő a testsúly, energiaszegénnyé válik a szervezet, esetleg a szívritmus, a pulzus is lelassul.

Króm

Az inzulinnal együtt elengedhetetlen alkotórésze a szénhidrátanyagcserének. A szervezet gyorsabban regenerálódik, nő a teherbírása és teljesítőképessége. A finomított szénhidrát fogyasztásával fokozódhatnak a krómhiány.

Vas

Nélkülözhetetlen a hemoglobin-képzésében, mely az oxigént hordja a vörösvértesekben. A vas hiánya a szervezetben fáradtságban, sápdtságban, koncentrációs hiányban stb. mutatkozik meg, és a vörösvértestek csökkénésehez vezet. A 0 és 3 év közötti gyerekek esetében a vasszükséglet 7-8 mg napota. A 4 és 9 év közötti gyerekeknek a napi szükséges adag 10-12 mg, és a 10-18 év közöttieknek kb. 15 mg naponta.

Réz

Minden szövetben megtalálható, főleg a májban, csontvelőben és az izmokban. A hiányosság tünetei: ízületi gyulladás, vérszegénység, egyes gyulladásos folyamatok. Napi szükséglet 1-2 mg 1 és 6 év közötti kisgyermekeknek, és 3-5 mg a 7 és 12 év közötteknek.

Vitaminban gazdag napot kívánok!

Üdv: Vitaminanyu


 

 AJÁNLOTT BEJEGYZÉSEK:

Őszi immunerősítés ovisoknak

Immunerősítő vitaminok

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>