Miért hasznos a csicsóka?


 

MIÉRT HASZNOS A CSICSÓKA?

 

A csicsókát a szegények krumplijának is szokták nevezni. A napraforgók rokona, de ízere és küllemre, leginkább a burgonyához hasonlít.

Nagyon igénytelen növény, a homokos talajon is vígan megél, még trágyázni és permetezni sem szükséges, mert “nő mint a csicsóka”.

1263794_68927169

Fő hatóanyaga az inulin növényi rostanyag, mely segíti a szervezet öngyógyító képességét. Csökkenti a vér inzulin koncentrációját, ezért cukorbetegnek nagyon ajánlott a fogyasztása.

Az inulin leginkább a probiotikus hatása miatt hasznos, ugyanis a bélben sértetlen marad, magához vonzza a jó baktériumokat és tápanyagul szolgál nekik.

Segít helyreállítani a bélflóra egyensúlyát, ugyanis a táplálkozással a szervezetbe jutott méreganyagok, megváltoztatják a bélflórát, ami rossz emésztést, székrekedést, az immunrendszer működésképtelenségét és rákos betegségeket is okozhatnak.

Antibiotikum kúra alatt és után érdemes fogyasztani.

A gyermekkori étel allergiákat szinte kivétel nélkül a bélben található, bizonyos bacillusok túlfejlődése okozza. A bélfórát helyreállító beavatkozásként, műzlibe vagy gyümölcsléhez adagolt inulinnal, ezek az allergiák megszüntethetők.

Számos inulinban gazdag növény mellett – mint például az articsóka, az endívia vagy a cikória – a csicsókának a legmagasabb az inulintartalma.

Kutatások bizonyítják, hogy számos betegség megelőzésében is szerepe lehet a csicsókának. Ilyenek például a gyermekkori asztma, különböző szív- és érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség és candidózis.

1343749_36277111

Pozitív élettani hatásai, rendszeres fogyasztással érhetők el. A csicsóka nemcsak élelmiszerként, hanem táplálékkiegészítő formában is kapható, például sűrítmény vagy por formájában.

 

Jótékony hatásai:

 

Helyreállítja a bélflórát, ezáltal segíti az immunműködést

Megszünteti a székrekedést

Méregtelenít

Segíti a magnézium és kalcium felszívódását

Segít a szív és érrendszeri betegségek megelőzésében

Csökkenti a koleszterinszintet

Segít beállítani a vércukorszintet

Rákmegelőző élelmiszerként is számon tartják

Lúgosító hatása van

Antioxidáns hatású

 

Készíthetünk belőle krémlevest, főzeléket, salátát, lepényt, zöldségfasírtot, vagy akár chipset is. Nyersen lereszelve salátaként is fogyaszthatjuk, de akár a levét kinyerve meg is ihatjuk, mivel édeskés íze van.

Érdemes megbarátkozni vele és kipróbálni, csak annyi hátránya van, hogy kicsit nehézkes megtisztítani, de ehhez is hozzá lehet szokni.

 

Vitaminban gazdag szép napot kívánok!

 

Üdv:

Dósa Nikoletta – Vitaminanyu

 

varga_383

 

 

Vitaminanyu ajánlása!

Nézd meg milyen természetes eredetű gyógynövény készítményeket fogyasztunk a családommal!

Kattints ide!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>