Őszi immunerősítő tippek


Őszi immunerősítő tippek

őszi

A nyárnak sajnos vége és egyre jobban érezzük, hogy itt van az ősz. Reggelente, mikor megyünk az oviba, iskolába gyakran már kellemetlenül hideg van, napközben pedig még kellemes az idő.

Ilyenkor nagyon fontos a réteges öltözködés, mert a legtöbben az átmeneti időszakban fáznak meg, mert nem álltak még át az őszi öltözködésre. A réteges öltözködés azért jó, mert tudunk alkalmazkodni a hidegebb és melegebb időjáráshoz egyaránt.

 

Ezek gyengíthetik az immunrendszerünket

 

Nem megfelelő táplálkozás (túlzott szénhidrát bevitel, kevés rost, kevés folyadék…)

Kevés tápanyag bevitel (vitaminok, ásványi anyagok)

Környezeti hatások

Traumák, betegségek, anyagcsere zavarok

Túlzott gyógyszerfogyasztás

Ízfokozók, aromák, tartósítószerek

Kevés mozgás, kevés pihenés

 

Mivel segíthetjük immunrendszerünket

 

TÁPLÁLKOZÁS

Törekedni kell a jó minőségű, rostban, tápanyagokban gazdag táplálék bevitelre. Adjunk gyermekeinknek sok nyers zöldséget, gyümölcsöt, főleg az idénynek megfelelőt. Szerepeljen étrendünkben alma, körte, szőlő, sütőtök, cékla, savanyúkáposzta, hüvelyesek. Részesítsük előnyben a sovány húsokat, hidegen sajtolt olajokat, állati zsiradékot, teljes kiőrlésű gabonákat, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket.

Készítsünk gyakran levest, ebben az időben úgyis jólesik a meleg leves. Ezen kívül főzelékeket, zöldségkémeket, például padlizsánból, sütőtökből.

Ne fogyasszunk margarint, finomított étolajat, cukrokat, és agyon cukrozott élelmiszereket, ízfokozókat és aromákat tartalmazó dolgokat. Csökkentsük a tej és tejtermékfogyasztást is, mert a tej kazein tartalma gyulladásokat okoz a szervezetben, amiből súlyos betegségek alakulhatnak ki!

Az olajos magvak fogyasztása, mint például a dió, mandula, mogyoró fogyasztása fontos, mert ásványi anyagokat, vitaminokat és esszenciális zsírsavakat tartalmaznak.

 

FOLYADÉKBEVITEL

Ebben az időben is nagyon fontos a megfelelő folyadékbevitel, mivel szervezetünk több mint 60 % víz, és szükség van a pótlásra, mert a kilégzéssel, a testmozgással és a meleg szobában való tartózkodással folyamatosan párolog testünkből a víz.

Testünknek a legmegfelelőbb folyadék a szénsavmentes, tisztított víz. Gyermekeknek 15 testsúly kilogrammonként minimum 1 liter folyadék javasolt.

A vizet kiegészíthetjük teákkal, gyógyteákkal is, (pl: csipkebogyó, kamilla, roiboos). A teák ízesítéséhez használjunk inkább mézet vagy steviából készült édesítőt, valamint frissen facsart citromlevelt. A finomított cukrokat, mint például a kristálycukor, barna cukor, kockacukor, hanyagoljuk, mert nagyon rossz hatással van szervezetünkre.

Kerüljük a cukros üdítőket, szénsavas és koffeines italokat, agyon cukrozott joghurt italokat. Remélem említeni sem kell, hogy gyerekeknek tilos energia italt adni. Hiába készül már gyerekeknek is, akkor sem adható nekik.

 

MOZGÁS

Sétáljunk sokat a friss levegőn, használjuk, ki amíg nem esik és nem ködös az idő. Tegyünk túrákat a közeli erdőben, vagy ha ez nem megoldható akkor menjünk ki a játszótérre, hogy egy kicsit szaladgálni tudjanak.

Azért fontos a testmozgás, mert megemeli az oxigénszintet, így jobban működik az agy és a keringés, valamint az alvás is pihentetőbb lesz.

 

PIHENÉS

Nagyon fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés, alvás főleg a gyermekeknél. Igyekezzünk őket lefektetni minél korábban, hogy legalább 9-10 órát tudjanak aludni, mert alvás közben is erősödik az immunrendszer. Amúgyis korábban sötétedik, hamarabb elálmosodnak, főleg ha eleget mozogtak a szabadlevegőn.

A háló-, és gyerekszobában ne legyen túl meleg, elég a 18-20 fokos hőmérséklet. Lefekvés előtt szellőztessük ki a szobát, hogy friss oxigén jusson be a lakásba és használjunk a fűtőtestre helyezhető párologtatókat. Ebbe esetleg tehetünk pár csepp illóolajat is, ízlésnek megfelelően.

 

GYÓGYNÖVÉNYEK

Immunstimuláns hatású gyógynövények a csipkebogyó, fagyöngy, bíbor kasvirág vagy másnéven echinacea, homoktövis, kamilla, GANODERMA gyógygomba, körömvirág, fokhagyma, SPIRULINA alga, gyömbér, fahéj.

 

C és D-VITAMIN

A mai élelmiszereknek és táplálkozási szokásoknak köszönhetően, elengedhetetlen a plussz vitaminbevitel, mégpedig táplálékkiegészítők formájában.

Tudom, hogy sokan idegenkednek tőle, de sajnos annyira lecsökkent az élelmiszerek tápanyagtartalma, hogy napi 20 kg almát kellene megenni ahhoz, hogy biztosítsuk a megfelelő c-vitamin bevitelt.

Rengeteg gyerekvitamin van a piacon, sajnos nem mindegyik megfelelő és némelyiknek a vitamin tartalma is annyira alacsony, hogy szinte hatástalan. Ezért is van az, hogy hiába adod az űrlényeket vagy a maci formájú vitaminos gumicukrokat a gyerkőcnek, mégis beteg lesz.

Érdemes jól szétnézni, és nem biztos, hogy a gyógyszertárban fogsz olyat találni ami megfelelő. Életkortól függően persze, de akár napi 1000-2000 mg c-vitamint is fogyaszthat egy gyerek.

Én rágótabletta formájában adom nekik és találtam olyat ami C és D-vitamint is tartalmaz egyszerre.

 

MÉREGTELENÍTÉS

Lehet, hogy furán hangzik számodra a méregtelenítés ennél a témánál, de az immunrendszerünk 70 %-a a bélben található. És ha a bélrendszer le van terhelve a falára rakódott méreganyagokkal, amiket a táplálkozással viszünk be, akkor a haszos bélbaktériumok nem tudnak megfelelően működni.

Részben a méregtelenítés miatt, fogyasszunk sok nyers zöldséget, gyümölcsöt, rostban gazdag táplálékokat és rengeteg folyadékot. Ezen kívül segíti szervezetünk méregtelenítését, a már korábban említett GANODERMA gyógygomba is, ami kipucolja a méreganyagokat és segít helyre állítani a sav-bázis egyensúlyt.

 

Sok hasznos dolog van amivel segíthetjük gyermekeink immunrendszerét, de a legfontosabb a példamutatás. Mert hiába mondod a gyereknek, hogy ez meg az milyen egészséges és fontos, ha közben tőled meg azt látja, hogy éppen az ellenkezőjét csinálod.

 

Vitaminban gazdag szép napot kívánok!

 

Üdv:

 

Dósa Nikoletta – Vitaminanyu

 

 

 

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>