Immunerősítő tippek


 

 IMMUNERŐSÍTŐ TIPPEK GYEREKEKNEK és FELNŐTTEKNEK

.

ALAPVETŐ TEENDŐK

Rendszeres zöldség-gyümölcs fogyasztás

Nagyon fontos a vitaminokban, nyomelemekben és ásványi sókban gazdag táplálkozás. Naponta adjunk gyermekünknek az évszaknak megfeleő és lehetőleg hazai termesztésű friss zöldséget, gyümölcsöt.

zöldség - gyümölcs

Megfelelő folyadékbevitel 

Kortól és testsúlytól függően napi 1-2 liter közötti folyadékbevitel javasolt. Nagyjából 15 testsúly kilogrammonként 1 liter folyadék az ideális. De nem cukros és szénsavas üdítők formájában. A víz a legmegfelelőbb a folyadék a szervezet számára. 

1184390_72579423

Elegendő alvás

Az elegendő alvás alapvető a gyermekek fejlődése szempontjából. A növekedési hormon termelődéséhez sok alvásra van szükségük. Ez azt jelenti, hogy az óvodás korú gyerekeknek napi 10-12 óra alvásra van szükségük, a kisiskolásoknak kb. 10 órára, később 8-9 óra kell a megfelelő pihenéshez.

 

Gyakori kézmosás

A gyerekek hajlamosak megfeledkezni róla, pedig számos betegség elkerülhető, ha tudatosítjuk bennük, hogy naponta többször mossanak kezet. Tanítsuk meg a helyes kézmosás szabályaira és eleinte figyeljünk oda, hogy betartja-e.

 

Mindennapi mozgás szabadlevegőn 

A friss levegőn történő rendszeres mozgás elengedhetetlen. Ugyanis fontos, hogy a vérkeringés is jó állapotban legyen, mert ennek köszönhetően jutnak a sejtek oxigénhez és a keringési rendszer gondoskodik a méreg és salakanyagok elszállításáról.

1394936_17502335

Helyes orrfújás

Minél korábban meg kell tanítani gyermekünknek a helyes orrfújás módját. 3 éves kor után már nagyjából tudják ezt a mutatványt. Fontos azt is megtanítani nekik, hogy használat után azonnal dobják ki a zsebkendőt, kukába és mossanak kezet. Mert ha ez kimarad akkor a bacilusok vígan vándorolnak kézről-kézre.

894326_54591782

Ne igyon más üdítőjéből

A gyerekek gyakran isznak egymás kulacsából, üdítőjéből teret engedve így a kórokozóknak. Ezért még időben tanítsuk meg neki, hogy ebben a tekintetben ne közösködjön másokkal, és inkább a játékait ossza meg a barátaival.

 

Plussz C-vitamin bevitel

Tisztában kell lennünk vele, hogy a napjainkban kapható élelmiszerek nem tartalmaznak annyi vitamint és ásványi anyagot amennyire a szervezetnek szüksége van, ezért muszáj valamilyen magas C-vitamin tartalmú multivitamin készítményt andi gyermekünkek.

vitaminok

vitaminok

Párásítás, szellőztetés

Bár apróságnak tűnik, de mégis nagyon fontos, főleg télen a rendszeres szellőztetés, hogy az elhasznált levegőt felfrissítsük és a vírusokat, baktériumokat kiszellőztessük, valamint friss oxigént juttassunk a lakásba.

A párásítás pedig azért nagyon fontos, mert télen a fűtés miatt száraz lesz a lakás levegője és ez irritálhatja az orrjáratokat, légutakat, ami kedvező feltételeket biztosít a levegőben lévő baktériumok számára. Tegyünk a fűtőtestekre az erre a célra használható edénybe vizet, és figyeljünk oda a folyamatos pótlásra.

.

EGYÉB IMMUNERTŐSÍTŐ TIPPEK

Ásványi anyagok, nyomelemek

Az ásványi anyagok és a nyomelemek közül a cink, szelén, a kalcium és magnézium immunerősítő és allergiaellenes hatását kell feltétlen kiemelnünk. Ezek főleg az olajos magvakban, tejtermékekben, a zöldfélékben és a hüvelyesekben fordulnak elő nagyobb adagban. Ha lehet ezekből rendszeresen adjunk gyermekünknek.

 

Immunerősítő Ganoderma gomba

A gyógygombák különleges helyet foglalnak el a immunerősítő gyógynövények között. A ganodermának, magyarul pecsétviaszgombának általános erősítő és kiegyensúlyozó hatása van a szervezetre, beindítja és fokozza a szervezet öngyógyító mechanizmusait, és a megelőzésben is hatékony. Adaptogén hatású gombaként tartják számon, ami azt jelenti, hogy növeli a szervezet ellenállóképességét és fokozza az immunrendszer működését.

Még több információt ITT találsz a ganodermáról!

 

Egészséges bélflóra, erősebb immunrendszer

A belekben található baktériumok segítségével tisztul a bélrendszer a kórokozóktól és fertőzésektől. A bél mikroflórája jelentő szerepet tölt be az egészség megőrzésében. Az egyoldalú táplálkozás, a mesterséges adalékanyagok, elégtelen folyadékbevitel, mozgáshiány és az antibiotikumok gyengítik a bélflórát. Javasolt élőflórás joghurtot (natúr), kefírt fogyasztani. Valamint rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt. Például: borsó, bab, hagymafélék, articsóka, csicsóka.

 

Méz

A méz gazdag ásványi anyagokban, vitaminokban, fontos eznzimeket és szerves savakat tartalmaz. Számos jótékony hatással van a szervezetünkre, többek között baktériumölő és antibiotikus hatású. A legjobb az lenne ha a cukrot leváltanánk mézre.

méz

méz

Propolisz tartalmú készítmények

A propoliszt a méhek állítják elő, ezzel vonják be a kaptárt, mert fertőtlenítő hatású. Erős baktérium, vírus és gombaellenes illetve gyulladáscsökkentő hatása van. Az emberi szervezetben a hatása vetekszik az antibiotikuméval. Megelőzésre kiváló, de a már kialakult betegség esetén is alkalmazható kiegészítés képpen.

 

Grapefruitmag kivonat

A grapefriutmag kivonat immunerősítő, baktérium-, vírus-, és gombaölő hatású készítmény. Erős antioxidáns hatású, mely gátolja a szervezetben lévő szabadgyökök káros hatását. Érdemes szétnézni, mert a legtöbb ilyen néven árult készítményt vegyipari gyártók, kémiai eljárással készítik a grapefruitlé készítésekor megmaradt melléktermékből, ami egyáltalán nem jó és többet ártunk vele mint nyerünk. AntalVali oldalán olvashatunk erről és akár a Bionom.hu-n meg is rendelhetjük azt a fajtát, ami természetes módon készült.

 

Fokhagyma, hagymafélék

A fokhagyma az egyik legrégebben használt gyógynövény. Antibiotikus hatású, azaz baktériumellenes. Vírus és gombaölő hatású, immunstimulásn és oda is eljut, ahová a gyógyszerek nem.  C-vitamin és szelén tartalma miatt kiváló antioxidáns. 1 gerezd fokhagymát nyomjunk át fokhagymanyomón és keverjük el egy teáskanál mézzel. Napi 4-5 alkalommal ismételjük meg, akár 2-3 nap alatt kitakarítja a kórokozókat a szervezetből.

946112_61702781

Savanyúkáposzta

Gazdag vitamin és ásványi anyag forrás. Tartalmaz C- és B1 vitamint, kalciumot, káliumot, foszfort, magnéziumot és nátriumot is. C-vitamin tartalmát a savanyítás után is megőrzi. Kitűnően alkalmas az immunrendszer erősítésére. A belek seprűjének is szokták nevezni, ugyanis magas rosstartalmának köszönhetően tisztítja a beleket. “Kisöpri a bélfalakra rakódott salakanyagokat és mérgeket. Ennek köszönhetően az emésztést és a székletet is rendbe rakja. Erősíti a bélflórát és megsemmisíti a káros baktériumokat.

savanyúkáposzta

Csicsóka

Fő hatóanyaga az inulin növényi rostanyag, mely segíti a szervezet öngyógyító képességét. Segít helyreállítani a bélflóra egyensúlyát, ugyanis a táplálkozással a szervezetbe jutott méreganyagok, megváltoztatják a bélflórát, ami rossz emésztést, székrekedést, az immunrendszer működésképtelenségét és rákos betegségeket is okozhatnak. Antibiotikum kúra alatt és után érdemes fogyasztani.

csicsóka

csicsóka

Gránátalma

A gránátalma számos jótékony egészségügyi hatással rendelkezik. Alacsony a kalóriatartalma, viszont rostokban gazdag. Fokozza az immunrendszer működését. Vírus és baktériumölő hatású. Magas C és K vitamin tartama van. Antioxidáns tartalma háromszor akkora mint a vörösboré vagy a zöld teáé. C és K-vitaminban, valamint polifenolokban ésflavonoidokban gazdag.

gránátalma

gránátalma