Téli táplálkozási tippek


Téli táplálkozási tippek

 

A téli nagy hidegben, amikor az embernek szinte nincs kedve kimozdulni a jó meleg lakásból, érdemes egy kicsit változtatni a táplálkozási szokásokon és pár olyat is beiktatni az étrendbe, amit máskor nem nagyon eszik az ember.

Főként a gyerekekre kell odafigyelni, de ugyanúgy a felnőtteknek is fontos, hogy a megfelelő vitaminokat és tápanyagokat bejuttassa a szervezetébe.

732075_31269722

Lássuk, hogyan is kell télen táplálkoznunk…

 

Érdemes kerülni a túl zsíros, nehéz ételeket, melyek leterhelik emésztőrendszerünket, fáradékonnyá és levertté tesznek minket. Ezenkívül a finomított szénhidráttartalmú ételeket, mint például a péksütemények, fehér kenyerek, zsömlék, cukrozott teák, üdítők fogyasztása sem javasolt.

 

Zöldségek

 

Bár télen kevesebb jó minőségű zöldséghez tudunk jutni, és ilyenkor tápanyagtartalmuk még kevesebb, mint nyáron, azért mégis fontos, hogy szerepeljenek étrendünkben.

Iktassatok be olyan zöldségeket a napirendbe, mint például a cékla, fekete retek, sárgarépa, káposztafélék, csicsóka. Fogyasszuk salátaként, hogy a főzés, párolás során ne veszítsenek még többet a vitamintartalmukból.

 

Gyümölcsök

c-vitamin

Szerintem már mindenki tudja, hogy télen szinte kötelező a citrusfélék fogyasztása, mivel rostokban és vitaminokbn is gazdagok.

 

 

Fogyasszatok hát bátran narancsot, mandarint, pomelót, de a kiviről és a gránátalmáról se feledkezzetek meg, mert ezek is hozzájárulnak a napi vitaminbevitelhez.

 

Olajos magvak

Az olajos magvak, mint például a dió, mogyoró, mandula, kesudió magas kalcium és E-vitamin tartalommal rendelkezik. Sokkal hasznosabb kalciumforrás, mint például a tejtermékek.

Ezért napi egy marék olajos mag elfogyasztását illesszük be napirendünkbe. Ez kitölthet akár egy tízórait vagy uzsonnát, egy szem almával vagy naranccsal kiegészítve.

 

Fehérjék

 

Értékes fehérjeforrásunk a húsok és hüvelyesek. Húsok közül legyenek túlsúlyban a szárnyasok, mint például csirke és pulyka, de hetente legalább egyszer kerüljön az asztalra hal is.

Bátran fogyasszatok tojást is és ne féljetek a koleszterintől, mert a koleszterin mítosz már régen megdőlt és kiderült, hogy nem kell olyan nagy feneket keríteni a dolognak.

Viszont a margarint dobjátok ki és ne használjátok, mert hosszútávon komoly egészségkárosító hatása van!

 

Probiotikus élelmiszerek

 

Immunrendszerünk nagyrésze a bélben található, ezért, fogyasszunk pro- és prebiotikumokat tartalmazó élelmiszereket, melyekkel segíthetjük a megfelelő bélfóra kialakítását.

savanyúkáposzta

 

Probiotikus élelmiszerek a joghurt, kefír, savanyú káposzta, fermentált lágy sajtok, mint például a gouda, a brie, az ementáli, a kecskesajt. A kovászos uborka is jó probiotikum forrás.

A prebiotikumok a bélben élő baktériumok táplálásáról gondoskodnak. Ilyenek a zabpehely, banán, méz, hagymafélék, csicsóka, bab, borsó.

Tehát nem szabad elfelejteni, hogy a megfelelő táplálkozással is erősíthetjük immunrendszerünket!

 

Folyadékok

immunerősító tea

Télen is nagyon-nagyon fontos a megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása. Lehet, hogy ilyenkor nem esik olyan jól a sok víz, ezért egészítsük ki gyümölcslevekkel, gyógyteákkal. A csipkebogyó, kamilla, borsmenta, rooibos teák vagy az egyre nészerűbb teaházakban beszerezhető teakeverékek is nagyon alkalmasak a folyadékpótlásra.

Kerüljük a cukor használatát, ízesítsük teánkat mézzel, steviával vagy más természetes édesítővel.

 

Vitaminban gazdag szép napot kívánok!

 

Üdv:

Dósa Nikoletta – Vitaminanyu

Dósa Nikoletta

 

VITAMINAJÁNLÓ VITAMINANYUTÓL

Nézd meg én milyen vitaminkészítményeket adok a gyerkőceimnek.

Kattints ide!

 


 

 

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>